Aktive EmnerMedlems ListeKalenderSøgHjælp
 RegistrerLogin

Link Udvikling
 Dansk Webmaster Debat Forum » Marketing & Handel » Link Udvikling
Besked Ikon Emne: International linkbuilding Send Svar Skriv ny Besked
Side  af 4 Næste >>
Forfatter Besked
NielsGamborg
Medlem
Medlem

Tilmeldt d.: 03 Sep 2007
Online Status: Offline
Beskeder: 33
Citat NielsGamborg Besvarbullet Emne: International linkbuilding
    Sendt: 05 Jun 2009 kl. 00:12

Jeg er begyndt at lege en smule med international SEO i forbindelse med et hobby projekt

Jeg er ved at lave nogle name generators. Some f.eks. WoW name generator og Superhero name generator.

Har været indekseret en måneds tid, og er nu ved at være klar til de næste skridt.

Er der nogen der kender en god oversigt over internationale kataloger. Lidt a lá  Danske Links oversigt over danske linkataloger. Jeg er mere interesseret i kvalitet frem for mængde.

@Claus. Tager du engelsksprogede websites på .com domæner i dine kataloger? (Har godt set dit eget internationale katalog, men skulle lige have kigget lidt på Analytics inden jeg begyndte at tilmelde mig. Men nu er jeg ved at have styr på mine søgeord.)

Editeret af NielsGamborg - 02 Aug 2009 kl. 20:02
IP IP Gemt
DanskeLinks
Admin Gruppen
Admin Gruppen

Tilmeldt d.: 01 Jan 2006
Beskeder: 657
Citat DanskeLinks Besvarbullet Sendt: 05 Jun 2009 kl. 01:47
Hej Niels,

Well der er en liste her over de gratis kataloger derude - den er vist ok opdateret - og den jeg selv brugte for nogle år tilbage:

http://www.directorycritic.com/ kan du nok også finde nogle. Er en blanding af paid og free kataloger.

Mht. kvalitet, hvis det er PR / PS der er parameteret kan du måske bruge: http://www.avivadirectory.com/strongest-directories/

Mht. mine kataloger sender jeg dig lige en PM

Editeret af DanskeLinks - 05 Jun 2009 kl. 01:52
IP IP Gemt
NielsGamborg
Medlem
Medlem

Citat NielsGamborg Besvarbullet Sendt: 05 Jun 2009 kl. 02:28
Mange tak for det hurtige svar Claus.

Var lige forbi directorycritic og fandt nogle kataloger, der tog deep links. Men der er godt nok mange at vælge imellem. Så når man skal variere tekster etc, er det en langvarig process at tilmelde sig.
Derudover er det temmelig svært for en amatør som mig at se forskel på skidt og kanel.

Glæder mig til at kigge nærmere på dine andre links.

Hvad med DMOZ? Tror du det kan svare sig, at blive moderator, for at få et enkelt  link derfra? Eller det bedre at bruge tiden på at tilmelde sig nogle flere af de andre?

Editeret af NielsGamborg - 05 Jun 2009 kl. 02:30
IP IP Gemt
DanskeLinks
Admin Gruppen
Admin Gruppen

Citat DanskeLinks Besvarbullet Sendt: 05 Jun 2009 kl. 10:15
Hej Niels,

Ja er meget enig i at det er en jungle.
De checks jeg normalt laver er:

1. hvis kataloget er mere end et par måneder gammel, har det fået tildelt Pagerank? hvis nej smutter jeg videre.
2. er kataloget i stand til at sende pagerank nedad i sin egen struktur - check undersider (kategorier og detaljesider), hvis nej videre.
3. Bliver detaljesiderne indekseret i Google. (lav :site søgning) Hvis kataloget ikke er stærkt nok bliver det nok ikke crawlet og indekseret tilstrækkeligt.
4. Fx. kigger jeg i tilmeldingsbunken - finder et link der er godkendt indenfor ca. 14 dage.. Har Google ikke fanget linket endnu går jeg videre.
5. Hvilke tilmeldinger bliver godkendt i kataloget.. Godkender det skidt og kanel smutter jeg videre.

Ja det er lidt af en process og chancen er nok noget lig 1/5 for at finde et godt katalog i sådanne lister.

Du kan prøve at blive moderator på DMOZ, men det er meget afhængigt af niche om man kan komme nemt ind. Søger du på en lille top-level kategori uden nogen anden redaktør er chancen god nok, men er det mere specifikt emne (større kategori) er det nok meget svært at komme direkte ind fra gaden og admin den.
Et tip jeg har læse et andet sted, er faktisk at ansøge om at blive redaktør i den kategori du selv skal bruge, og i processen skal du forslå 3 sites - her medtager du din egen side... Nogle mener disse links i redaktør tilmeldingsprocessen har en højere kvalitet end de normale tilmeldinger der kommer ind.. Flere har oplevet at blive afvist som redaktør, men har set at deres eget site blev godkendt i processen.

Editeret af DanskeLinks - 05 Jun 2009 kl. 10:17
IP IP Gemt
NielsGamborg
Medlem
Medlem

Citat NielsGamborg Besvarbullet Sendt: 05 Jun 2009 kl. 18:04
Super guide, Claus.

Både til linkkatalogerne og til DMOZ håndteringen. Der er helt sikkert noget at arbejde videre med, så jeg takker rigtig mange gange for hjælpen. :)
IP IP Gemt
DanskeLinks
Admin Gruppen
Admin Gruppen

Citat DanskeLinks Besvarbullet Sendt: 05 Jun 2009 kl. 19:22
Det var skam så lidt Niels :)
IP IP Gemt
NielsGamborg
Medlem
Medlem

Citat NielsGamborg Besvarbullet Sendt: 10 Jul 2009 kl. 13:43
Lige en update herfra.

Dine kataloger er ekstremt effektive Claus. 

F.eks. rankerer min entry i computer-internet.global-weblinks.com betydeligt højere på søgestrengen:

cool name generator

end mit site. Og rent faktisk giver kataloget en del besøgende, men endu mere vigtigt, så ser det ud til at også give en del linkjuice.

De andre kataloger jeg selv har støvet op f.eks. fra directory critic giver tilsyneladende ingenting overhovedet.

IP IP Gemt
DanskeLinks
Admin Gruppen
Admin Gruppen

Citat DanskeLinks Besvarbullet Sendt: 10 Jul 2009 kl. 15:45
Hej niels,

Tak, dejligt at høre. Ja GW kataloget er en af mine små perler jeg har knoklet på de sidste snart 4 år. Det har netop den effekt du nævner.
Hvis du vil have mere ud af af, kan du evt. benytte disse tricks/råd Linkbuilding med bookmarks og styrke din tilmelding med nogle flere backlinks - så kommer der endnu mere linkjuice end en række indkommende links der selv har 0 backlinks.
Hellere 1 stærkt backlink end 10 svage :)

Men der er vist nogle gode kataloger i linkkataloger.dk af de udenlandske, måske du kan nappe nogle der - der bør være nogen der giver lidt effekt
IP IP Gemt
NielsGamborg
Medlem
Medlem

Citat NielsGamborg Besvarbullet Sendt: 10 Jul 2009 kl. 19:43
Det er super artikel, du har skrevet der Claus. Det var virkelig en eyeopener.   Jeg har også  linket videre til den og brugt den flittigt selv: 

Her er f.eks min start på en delicious konto (tak for den sjældne lejlighed til rent faktisk også at linke til den ;)  .

• Jeg har forsøgt at tilføje mine links langsomt og over tid.
  • Linket til ligende sider, der i forvejen rankerer godt på beslægtede søge ord.
  • Linket til en blogartikel, der linker til min project name generator.

Jeg har også forsøgt at sætte stor fokus på social bookmarking  i designet på navne generatoren. I håb om at brugeren også vil både bookmarke og linke videre.

Jeg har sommerferie fra i dag.  Så de næste 4 uger giver forhåbentlig tid og energi til fortsat linkbuilding. 

I'll be back. ;)

IP IP Gemt
DanskeLinks
Admin Gruppen
Admin Gruppen

Citat DanskeLinks Besvarbullet Sendt: 13 Jul 2009 kl. 00:42
Det er bare perfekt Niels, og fint du udnytter chancen selv her til at få styrket dine links i flere led tilbage.
Dine tiltag og metode lyder helt perfekt.

Hav en super ferie, vi skrives ved snart.
IP IP Gemt
Side  af 4 Næste >>
Send Svar Skriv ny Besked
Printbar version Printbar version

Forum Hop
Du kan ikke skrive nye beskeder i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine besekder i dette forum
Du kan ikke editere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette polls i dette forum
Du kan ikke stemme i polls i dette forum

Denne side blev genereret på 0,281 sekunder.
Søgemaskineoptimering | Webmaster blog Drives af: Danske Links